Σύντομο βιογραφικό
Η Dr. Magdalena Florek ειδικεύεται στο Μάρκετινγκ του Τόπου και το Branding Προορισμού. Είναι Επίκουρος Καθηγήτρια στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Poznań της Πολωνίας. Έχει υπάρξει υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright στο Kellogg School of Management του Πανεπιστημίου Northwestern των ΗΠΑ (2002/2003). Το διάστημα 2006-2007 υπήρξε λέκτορας στο Τμήμα Marketing του Πανεπιστημίου Otago Νέας Ζηλανδίας. Είναι ανώτερο στέλεχος στο Institute of Place Management, συν-ιδρύτρια και αντιπρόεδρος του International Place Branding Association, συν-ιδρύτρια και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Best Place – The European Place Marketing Institute. Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής των Επιστημονικών Περιοδικών Journal of Place Branding and Public Diplomacy, International Journal of Tourism Cities, Journal of Destination Marketing and Management, Journal of Urban Regeneration & Renewal και έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε πολλά διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Σύμβουλος Στρατηγικής Brand και Προώθησης Πόλεων & Περιφερειών. Συγγραφέας και συν-συγγραφέας βιβλίων και άρθρων για το Μarketing και το Βranding του Τόπου.
Τίτλος Ομιλίας: “Το Γιατί και το Πώς της Εμπειρίας του Brand ενός Προορισμού / Η Εμπειρία του Brand ενός Προορισμού: Γιατί και Πώς ”
Η ραγδαία παγκόσμια διασύνδεση, μέσω της ευκολίας της πραγματοποίησης των ταξιδιών και της πρόσβασης στην πληροφορία, έχει διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες του σύγχρονου ανθρώπου και έχει θέσει τις βάσεις για μια ολιστική οπτική πάνω στην εμπειρία του κόσμου, ενώ παράλληλα έχει οδηγήσει το μάρκετινγκ των δραστηριοτήτων σε νέες δημιουργικές αναζητήσεις, ώστε να συναντήσει τις απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας (Tinagli et al., 2007). Πλέον, οι προσδοκίες των τουριστών, οι αξίες, όπως επίσης οι στάσεις και οι συμπεριφορές αποτελούν μέρος μιας αποτελεσματικής στρατηγικής προώθησης ενός προορισμού. Σήμερα, σύμφωνα με τους Mathwick et al. (2001), οι καταναλωτές αναζητούν την αξία, το δικαίωμα επιλογής και τη μεγάλη εμπειρία. Έτσι, οι ειδικοί του μάρκετινγκ προορισμού έχουν συνειδητοποιήσει ότι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές βιώνουν τα εκάστοτε brands εμπειρίας προορισμού είναι σημαντική για την ανάπτυξη καινοτόμων στρατηγικών branding. Ενδεικτικά, οι Pine & Gilmore (1998, p. 98) αναφέρουν πως οι εμπειρίες από μόνες τους αποτελούν ‘ουσιαστική προσφορά, όπως οποιαδήποτε υπηρεσία, αγαθό, ή προϊόν’. Και αυτό είναι αληθές, αφού οι προορισμοί επιλέγονται όλο και περισσότερο βάσει της λογικής του ‘Όχι πού, αλλά γιατί’ (Στρατηγική για το Μάρκετινγκ του Τουριστικού Τομέα της Πολωνίας 2012-2020). Ως αποτέλεσμα, το μάρκετινγκ της εμπειρίας και κατά συνέπεια η εμπειρία του brand σήμερα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του καταναλωτή με σαφείς ενδείξεις, αφού όπως έχει επισημανθεί και από τους Brakus et al. (2009), η εμπειρία του brand μπορεί να επηρεάζει θετικά το βαθμό ικανοποίησης και την αφοσίωση του καταναλωτή στον προορισμό. Θα μπορούσε κανείς να αναμένει ότι στην περίπτωση του brand προορισμού, η ικανοποίηση των ομάδων-στόχων επιτυγχάνεται χάρη στις αξέχαστες εμπειρίες, και πως είναι αυτές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν έναν προορισμό στην επιτυχία. Παράλληλα, θα πρέπει να επισημανθεί πως αν η παροχή αξιομνημόνευτων εμπειριών αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα, μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση των εμπειριών και μια συστηματική προσέγγιση σχεδιασμού και υλοποίησής τους είναι απαραίτητες (Carbone & Heackel, 1994).
Λέξεις-κλειδιά: εμπειρία του brand, brand προορισμού, σχεδιασμός της εμπειρίας, ολιστικό brand
Αναφορές:
Brakus, J.J., Schmitt, B.H. and Zarantonello, L. (2009) Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty? Journal of Marketing, Vol. 73 (May) σελ. 52-68.
Carbone, L. P., & Haeckel, S. H. (1994) Engineering Customer Experiences, Journal of Marketing Management , 3 (3) σελ. 8-19.
Marketing strategy for Poland in tourism sector for years 2012-2020, (National Tourism Organization (POT), Warsaw 2011.
Mathwick, C., Malhotra, N., Ridgon, E. (2001) Experiential value: conceptualization, measurement and application in the catalog and Internet shopping environment, Journal of Retailing, No. 77 (1) σελ. 39-56.
Pine II, B. J., Gilmore J. H. (1998) Welcome to the Experience Economy, Harvard Business Review, No. 7-8 σελ. 97-105.
Tinagli I, Florida R, Ström P, et al. (2007) Sweden in the creative age. Occasional Papers. Göteborg: Kulturgeografiska Institutionen, School of Business, Economics and Law, Göteborgs Universitet, CreativityGroupEurope.